Google+
Acasa LEGISLATIE UNICEF Romania propune Codul de Marketing al substituentilor de lapte matern (SLM) - o masura necesara in promovarea reala a alaptarii
UNICEF Romania propune Codul de Marketing al substituentilor de lapte matern (SLM) - o masura necesara in promovarea reala a alaptarii

Intalnirea organizata la Casa ONU de UNICEF Romania prin Anemona Munteanu, si mediata de Irina Paduraru de la  TVR1,  a avut scop consultarea reprezentantilor ONG-urilor cu activitati aferente problemelor alaptarii si drepturilor femeilor care alapteaza. Asociatia Mame pentru Mame fost invitata la discutia care a avut ca tema de discutie aspectele generate de Proiectul de Lege in dezbare legat de “Codul de Marketing al Substituientilor de Lapte Matern”.

In 1981, OMS / UNICEF, in efortul de a creste  rata alaptariii in majoritatea tarilor din lume, a supus  spre aprobare “Codul de Marketing a Substituientilor de Lapte Matern”. Aprobat de 118 tari, mai putin de USA, Codul isi propunea sa vina in intampinarea mortii a milioane de copii din lumea intreaga, ca urmare a hranirii lor cu  formule de substituienti promovati agresiv prin campaniile de marketing preparati cu apa nepotabila.

Mai mult un summum de standarde decat o lege, Codul recomanda membrilor guvernelor restrictionarea promovarii si vanzarii formulelelor de substituienti ptr laprtele matern in vederea protejarea sanatatii nou-nascutilor. Codul avea in cuprins  si cei 10 pasi recomandati ptr o alaptare de succes.
Actualul Proiect de Lege aflat in dezbatere in Romania nu isi propune restrictionarea vanzarii substituientilor de lapte matern, ci  restrictionarea politicilor de marketing practicate de corporatiile producatoare de substituentii de lapte matern care manipuleaza serviciile din maternitati unde sunt promovati acesti substituenti in detrimentul alaptarii.
In spatiul public din Romania, manifestarea unor anumite reticente legate de “pudoarea alaptarii" prin lipsa promovarii eficiente in media TV sau  de catre ONG-uri , a generat intotdeauna o anumita anxietate si jena a femeilor fata de sanii lor, determinand un gen de model de educatie in randul acestora care nu contribuie la promovarea alaptatului cu incurajeaza mai degraba folosirea substituentilor laptelui matern.

 

 

MASS-MEDIA

Banner

IMPLICA-TE ACUM!

Banner
Banner
Banner

STRATEGIE

Banner

REPREZENTANT OFICIAL

 

 

Mame pentru Mame Template by Ahadesign Motorizat de Joomla!