Asociatia Mame pentru Mame initiaza proiectul BoneBune.ro ce vine in ajutorul femeilor afectate de criza economica
Asociatia Mame pentru Mame este o organizatie neguvernamentala dedicata protejarii si promovarii drepturilor parintilor din Romania. Inca de la infiintare in vara anului 2010, ne-am implicat trup si suflet alaturi de mamele ale caror drepturi legale au fost incalcate prin OUG.111/2010, act normativ ce a devenit lege si care afectat grav mii de familii din Romania, obligand mamele sa aleaga intre reducerea concediului parental sau reducerea indemnizatiei pentru cresterea copilului. Am demarat deja actiuni legale pentru a apara drepturile mamelor insa, cum legea abuziva produce deja efecte de la inceputul anului, am decis sa venim cu solutii concrete care sa ajute familiile afectate ACUM. Astfel, am conceput proiectul Mame Bune = Bone Bune, proiect bazat pe principiul dezvoltarii comunitatiilor locale. Fundatia Soros Romania a apreciat valoarea sociala si abordarea inovatoare a proiectului nostru si a decis sa il finanteze in intregime prin programul Fondul de Urgenta, facand astfel posibila o actiune-pilot ce o vom replica la nivel national.
Proiectul Mame Bune = Bone Bune consta in intruziunea pe piata muncii a femeilor afectate de criza economica prin calificarea ca bone zonale care sa deserveasca minim alte 2 maxim alte 5 familii care locuiesc in aceeasi zona. Va fi desfasurat in parteneriat cu organizatia Crucea Rosie Sector 6 care va asigura cursurile de formare si acreditarea CNFPA a bonelor. Proiectul se va derula in perioada 5 octombrie 2011 – 01 martie 2012 si va avea ca rezultat calificarea unui numar de 30 de persoane ca bone acreditate si specializate in servicii de bona clasica sau ‘bona zonala’, un concept pe care Asociatia Mame pentru Mame doreste sa-l introduca in Romania. Conceptul de ‘bona zonala’ nu este nou, el existand de zeci de ani in Occident, unde femeile care traiesc intr-o anumita zona, se organizeaza singure, lasandu-si copii in grija uneia dintre ele, pentru ca restul sa mearga la serviciu. Serviciile bonei sunt evident remunerate insa beneficiile sunt reciproce: mamele-cliente impart costul serviciului, in timp ce bona are posibilitatea sa stea acasa cu copilul sau (daca este si ea mama) si sa aiba un venit.
Asociatia Mame pentru Mame dezvolta acest concept prin pregatirea formala a bonelor si asigurarea statutului de PFA pentru fiecare dintre ele, asigurandu-le astfel o perspectiva profesionala completa. Mai mult, Asociatia va asigura promovarea serviciilor lor si comunicarea directa cu familiile interesate prin platforma www.bonebune.ro
Prin acest proiect Asociatia noastra vine cu o abordare efectiva tip «mame pentru mame» si arata Romaniei cum, prin solidaritate, coeziune si coordonare, femeile se pot intrajutora in mod cat se poate de firesc, sigur si profitabil pentru toate cele implicate: bone vor avea posibilitatea sa lucreze legal si sa aiba un venit iar mamele care se reintorc la locul de munca au posibilitatea sa isi lase copii in grija unei persoane de incredere si pregatite corespunzator, la un pret accesibil. Mamele vor putea sa isi lase copii la domiciliul bonei zonale ce afla in cartierul lor sau la domiciliul unei dintre ele, in functie de cum agreaza toate mamele deservite (in functie de distanta si spatiul locativ disponibil).
Bineinteles, proiectul nostru consta deci in formarea tuturor femeilor care doresc sa se califice ca bone bune si sa profeseze in acest domeniu.
Criteriile pe care trebuie ele sa le indeplineasca sunt urmatoarele:
1. Sa fi absolvit studii medii (liceul) si sa nu-si fi gasit un loc de munca;
2. Sa-si fi pierdut locul de munca si sa fie in somaj.
3. Sa fie pensionare.
4. Sa fie proaspete mame si sa doreasca/sa fie nevoite sa stea cu copii acasa mai mult de 2 ani, fiind obligate sa intre in concediu fara plata.
Persoanele interesate trebuie sa intruneasca cumulativ urmatoarele conditii, fundamentate pe baza de documente justificative:
1. Sa nu aiba cazier judiciar.
2. Sa nu aiba probleme de sanatate.
3. Sa detina locatie/spatiu adecvat desfasurarii activitati.
Pentru ca atat noi cat si persoanele care doresc sa devina bone sa fim sigure ca este o profesie potrivita pentru ele care sa le ofere o perspectiva de venit satisfacator, selectia celor care vor beneficia de programul nostru subventionat de formare va avea 4 etape:
1. Recrutare&Selectie
1.1. Interviu cu expertul de Resurse Umane care va evalua situatia personala a fiecarei aplicante pentru a le confirma ca indeplinesc conditiile necesare ca sa beneficieze de programul Mame Bune = Bone Bune.
1.2 Interviu cu Psihologul care va evalua profilul psihologic al fiecarei aplicante pentru a confirma ca fiecare dintre 30 de beneficiare finale ale subventionarii noastre este potrivita pentru activitatea de ingrijire a copiilor.
2. Pregatire Profesionala prin cursurile scolii de bone Crucea Rosie Sector 6
2.1. Formare teoretica (3 saptamani) si practica (5 saptamani) la program standard (8h/zi)
U1 – Unitatea de competenta „Comunicarea la locul de munca”
• Sa primeasca si sa transmita informatii
• Sa structureze informatiile
• Sa comunice interactiv
U2 – Unitatea de competenta „Aplicarea NPM si PSI”
• Sa respecte normele NPM si PSI
• Sa aplice procedurile de interventie
U3 – Unitatea de competenta „Asigurarea conditiilor igienico-sanitare”
• Igienizarea camerei si a dependintelor
• Igienizarea obiectelor copilului asistat si a veselei acestuia
• Aplicarea masurilor de igiena personala
U4 – Unitatea de competenta „Asigurarea perfectionarii profesionale”
• Sa identifice necesarul de perfectionare
• Autoinstruire profesionala
U5 – Unitatea de competenta „Completarea fisei de ingrijiri a copilului asistat”
• Sa identifice si sa evalueze datele
• Sa consemneze datele in fisa de ingrijiri
U6 – Unitatea de competenta „Gestionarea resurselor alocate”
• Sa gestioneze resursele materiale
• Sa gestioneze resursele financiare
U7 – Unitatea de competenta „Planificarea activitatii zilnice”
• Identificarea activitatilor
• Sa stabileasca si sa aloce resurse
• Sa evalueze si sa adapteze programul
U8 – Unitatea de competenta „Acordarea ingrijirilor igienice pentru copilul asistat”
• Sa acorde ingrijiri corporale
• Sa asiste/ajute copilul asistat la satisfacerea nevoilor fiziologice
• Sa asigure conditiile igienice auxiliare de confort
U9 – Unitatea de competenta „Acordarea primului ajutor”
• Sa identifice tipul de accident
• Sa aplice masurile de prim ajutor
U10 – Unitatea de competenta „Asistarea alimentatiei si administrarea alimentelor”
• Sa stabileasca meniul
• Sa pregateasca hrana
• Sa administreze alimentatia
U11 – Unitatea de competenta „Formarea/dezvoltarea deprinderilor la copilul asistat”
• Sa asigure conditiile de stimulare si formare a deprinderilor
• Sa antreneze copilul asistat in activitati creative
• Sa stimuleze limbajul
U12 – Unitatea de competenta „Mobilizarea si transportul copilului asistat”
• Sa identifice tipul de mobilizare
• Sa mobilizeze sugarul
• Sa mobilizeze copilul mic
• Sa mobilizeze copilul prescolar si scolar
U13 – Unitatea de competenta „Respectarea si aplicarea prescriptiilor medicale”
• Sa analizeze prescriptiile medicale
• Sa administreze medicamente
• Sa asiste personalul medical la efectuarea curelor terapeutice
U14 – Unitatea de competenta „Supravegherea starii de sanatate a copilului asistat”
• Sa evalueze comportamentul copilului asistat
• Sa evalueze apetitul
• Sa urmareasca parametrii functiilor vitale.
2.2. Evaluare finala prin examen
2.3. Certificare CNFPA
3. Obtinerea statutului de PFA
3.1. Efectuarea analizelor de Medicina Muncii
4. Plasarea prin intermediul platformei on-line BoneBune.ro
4.1. Alcatuirea unui profil on-line al fiecarei Bone Bune pentru a fi accesat de parinti interesati de servicii de babysitting.
4.2. Delimitarea si arondarea fiecarei BoneBune la o zona preferentiala de activitate.
4.3. Promovarea pe canalele specifice ale Asociatiei Mame pentru Mame si a partenerilor sai a profilelor intocmite.
IMPORTANT !
Toate etapele proiectului sunt subventionate 100% de Asociatia Mame pentru Mame, neexistand nici un cost pentru participantele la proiect. Toate entitatile implicate in implementarea programului sunt organizatii neguvernamentale non-profit iar recrutarea este desfasurata cu sprijinul Postei Bucuresti si al AMOFM, carora le multumim pentru solicitudine.